E - En atikel som fick mig att bli taggad på förändringar

"...Jag pratade med en person som ville må bättre med sig själv, denna människa ville ta del av mina knep för att snabbt kunna gå ner i vikt. När jag förklarade exakt vad det var jag pysslade med och hur dom kommande månaderna skulle se ut, då kom svaret direkt: "Jag får se hur det går, jag ska försöka banta." Det känns så meningslöst att prata med människor som håller på sådär. Om man nu seriöst mår dåligt av något, då har man väl inget att förlora? Vad är det att tänka på? Vad är det att tveka över?

Det är jävligt lätt att kritisera andra människor, att gnälla över allt som är fel i världen. Men varför tar man inte bara tag i sina problem? Sluta gnäll och gör något åt det! Vill man så kan man, jag tror inte på att livet är svårare än vad man gör det till. "

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0